Referenties

Nieuwe website GIS International spreekt de taal van de klant

Krijgen jouw klanten meteen een correct beeld van je bedrijf als ze je website bezoeken? GIS International merkte dat de bezoekers aan hun vorige website de bedrijfswaarden en -strategie niet altijd correct opnamen. Met de dienstverlening in een nieuwe structuur, lanceerde GIS International een nieuwe website op basis van onze Coconut-template voor WordPress. In één oogopslag toont de website waar GIS International voor staat.

Meer hoor je van CEO Marc Benmeridja:

Duidelijk maken wat je kan betekenen

GIS International wou vooral zijn dienstenaanbod duidelijker omschrijven met de terminologie die klanten gebruiken en in de markt gangbaar zijn. Analisten die de markt volgen, gebruiken specifieke termen die GIS International te weinig toepaste op zijn vorige website. Samen met GIS International verzamelden we de termen van analisten en sommige concurrenten. Daarop volgde een kort zoekwoordenonderzoek naar welke van die woorden ook effectief gezocht worden op de zoekmachine van Google. GIS International is over de hele wereld actief en gebruikt nu de meest gangbare termen voor zijn dienstverlening.

Klaar voor newsletters

Het opzetten van de nieuwe website heeft GIS International weinig tijd gekost en bovendien vond GIS International de analyse vooraf ook commercieel zeer leerrijk. De website blinkt nu uit in herkenbaarheid en bezoekers snappen veel beter wat het bedrijf hen zou kunnen bieden. Bij het herschrijven van de website-inhoud kozen we dan ook voor een eenvoudige stijl. Volgend semester plant GIS International om te starten met het uitsturen van newsletters op basis van een contentkalender. Snel nieuwsberichten toevoegen zou trouwens niet gemakkelijk geweest zijn in de vorige website.

De juiste vragen stellen

“We kennen ons bedrijf en onze markt. We hebben de gewoonte om veel te vertellen over onze dienstverlening”, licht Marc Benmeridja toe . “Quadrant Communications heeft ons de juiste vragen gesteld, die ons zelfs een beetje tot bezinning hebben gebracht om de kern van de zaak goed te formuleren. We vonden het fijn dat de website via een analytisch parcours verlopen is. Door de juiste analyses, juiste vraagstelling en juiste structuren hadden wij vlug een prachtige website.”

Ik wil mijn website online in drie weken